„Tyrinėju ir atrandu“

„Tyrinėju ir atrandu“

Balandžio 14 dieną, bendradarbiaujant su Kretingos pedagogų švietimo centru, buvo rodoma nuotoliniu būdu atvira vaikų veikla ikimokyklinio ugdymo pedagogams „Tyrinėju ir atrandu“.
Kintant ugdymo tikslams, technologijoms, aplinkai, patyriminis ugdymas ir tiriamoji veikla tampa mokytojų profesijos pagrindu, leidžiančiu ugdymo procesą ir kasdienę praktinę veiklą sieti su mokymu ir mokymusi, analizuoti konkrečias mokymosi situacijas, įsitikinti taikomų mokymo metodų veiksmingumu.
Kretingos lopšelio-darželio „Žilvitis“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Gražina Vitkauskienė į ugdymo procesą aktyviai ėmėsi integruoti tiriamąją veiklą. Veikla buvo trimečių (tik keli vaikai yra keturių) grupėje. Aiškinomės augalų (pupos, pupelės ir žirnio ) augimo etapus. Stebėjome kaip augalai auga ant vatos ir žemėje. Lyginome kaip augalai auga šviesoje ir tamsoje. Matavome įvairiomis priemonėmis (liniuote, juostele, delnu) kas užaugo didesnis, ilgesnis, storesnis. Tiriamoji veikla labai sudomina vaikus, paįvairina ugdymo procesą. Pastebėjau, kad patyriminis ugdymas turi begalę pliusų. Vienas svarbiausių – mokymasis tampa įdomus ir prasmingas pačiam besimokančiajam, nes asmeninė patirtis – kiekvienam svarbiausia. Patirtinis ugdymas, priešingai nei „tradicinis“ mokymasis, kuriame dėmesys pirmiausiai kreipiamas protavimui, žinioms, kviečia aktyviai patirti – savo emocijas, reakcijas, elgesį, pojūčius.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Gražina Vitkauskienė

 

Close Menu