LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA
Lopšelio-darželio savivaldą sudaro:
- Lopšelio-darželio taryba;
- Mokytojų taryba;
- Metodinė taryba.
Lopšelio-darželio taryba
Kretingos lopšelio – darželio “Žilvitis” taryba yra aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti vaikams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą Taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.
Kretingos lopšelio-darželio „Žilvitis“ tarybos sudėtis:
Pirmininkė – Laimutė Vasiliauskienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė;
Nariai:
- Pavaduotoja – Daiva Samalienė, muzikos mokytoja metodininkė;
- Birutė Žvinklienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui;
- Dalia Stukienė, vaikų priežiūros darbuotoja;
- Inga Biliūnaitė – Rušinskė, tėvų atstovė;
- Darius Martinkus, tėvų atstovas;
- Edmundas Daukintis, tėvų atstovas.
Lopšelio-darželio tarybos funkcijos:
- teikia siūlymus dėl Lopšelio – darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo;
- pritaria Lopšelio – darželio strateginiam planui, Lopšelio – darželio metiniam veiklos planui, Lopšelio – darželio vidaus darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Lopšelio – darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Lopšelio – darželio direktoriaus;
- teikia siūlymus Lopšelio – darželio direktoriui dėl Lopšelio – darželio nuostatų pakeitimo ir/ar papildymo, Lopšelio – darželio vidaus struktūros tobulinimo;
- svarsto Lopšelio – darželio lėšų naudojimo klausimus;
- išklauso Lopšelio – darželio metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Lopšelio – darželio direktoriui dėl Lopšelio – darželio veiklos tobulinimo;
- svarsto metodinės tarybos, tėvų (globėjų) savivaldos institucijų ar Lopšelio – darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Lopšelio – darželio direktoriui;
- teikia siūlymus dėl Lopšelio – darželio darbo tobulinimo, saugių vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Lopšelio – darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
- pasirenka Lopšelio – darželio veiklos įsivertinimo sritis, metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
- svarsto Lopšelio – darželio direktoriaus teikiamus klausimus.
Mokytojų taryba (mokyklos savivaldos institucija pagrindiniams pedagogų profesiniams bei ugdymo klausimams spręsti)
Mokytojų tarybos sudėtis:
- mokytojų tarybos pirmininkė – Birutė Ėvaltienė, lopšelio – darželio direktorė.
- nariai – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, pagalbos vaikui specialistai, meninio ugdymo mokytojas.
Mokytojų tarybos funkcijos:
- formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;
- svarsto Lopšelio – darželio veiklos planą, strateginį planą, analizuoja ikimokyklinio ugdymo programų parengimo ir įgyvendinimo, vaikų brandumo mokyklai klausimus;
- teikia Lopšelio – darželio direktorei, mokytojų atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;
- svarsto vaikų sveikatos, saugios veiklos, ugdymo(-si), specialiojo ugdymo(si), poilsio ir mitybos klausimus;
- inicijuoja inovacijų paiešką, patirties sklaidą, Lopšelio – darželio kaitos procesus;
- sprendžia kitus mokytojų profesinius ir bendruosius ugdymo klausimus;
- svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais.
Lopšelio-darželio Metodinė taryba
Metodinė taryba – tai veikianti Kretingos lopšelio-darželio “Žilvitis” pedagogų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti įstaigos metodinę veiklą. Tarybos tikslas – gerinti ir tobulinti pedagogų ir lopšelio – darželio vadovų profesinę kompetenciją, apjungiant jų veiklą pagal turimą patirtį, pomėgius, kompetencijas.
Struktūra, valdymas ir sudarymo principai
Metodinės tarybos sudėtis:
- metodinės tarybos pirmininkė – Birutė Žvinklienė, lopšelio – darželio direktorės pavaduotoja ugdymui.
- nariai – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, pagalbos vaikui specialistai, meninio ugdymo mokytojas.
Mokytojų tarybos funkcijos:
Tarybos pagrindinės funkcijos
- nagrinėti ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus; nustatyti metodinės tarybos veiklos prioritetus,
- nagrinėti ugdymo programas, aprobuoti ugdymo teminius planus ir teikti rekomendacijas lopšelio – darželio direktoriui dėl jų tvirtinimo,
- nagrinėti ugdytinių ugdymo sėkmingumą ir jų pasiekimus,
- konsultuoti dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų,
- prireikus vertinti mokytojų metodinius darbus bei mokytojų praktinę veiklą,
- inicijuoti pedagogų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą,
- teikti siūlymus veiklos organizavimo klausimais lopšelio-darželio tarybai, direktoriui, rajono ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, specialiojo ugdymo metodiniams būreliams.