LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA
Lopšelio-darželio savivaldą sudaro:
- Lopšelio-darželio taryba;
- Mokytojų taryba;
- Metodinė taryba.
Lopšelio-darželio taryba
Lopšelio-darželio taryba yra aukščiausioji Lopšelio-darželio savivaldos institucija, atstovaujanti vaikams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą Lopšelio-darželio taryba atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio bendruomenės nariams.
Lopšelio-darželio tarybos sudėtis:
Pirmininkė – Daiva Samalienė, meninio ugdymo mokytoja metodininkė.
Nariai:
- Pavaduotoja – Indrė Končė, tėvų atstovė;
- Birutė Žvinklienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui;
- Monika Benetytė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja;
- Aušrinė Metrikienė, ūkio dalies vedėja;
- Daiva Glušakovienė, vaikų priežiūros darbuotoja;
- Simona Molotokė, tėvų atstovė;
- Gabrielė Trakienė, tėvų atstovė;
- Vytautas Grykšas, tėvų atstovas;
- Daiva Donėlienė, tėvų atstovė.
Lopšelio-darželio tarybos funkcijos:
- teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo;
- pritaria Lopšelio-darželio strateginiam planui, Lopšelio-darželio metiniam veiklos planui, Lopšelio-darželio vidaus darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Lopšelio-darželio direktoriaus;
- teikia siūlymus Lopšelio-darželio direktoriui dėl Lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ir / ar papildymo, Lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;
- svarsto Lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus;
- išklauso Lopšelio-darželio metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Lopšelio-darželio direktoriui dėl Lopšelio-darželio veiklos tobulinimo;
- svarsto metodinės tarybos, tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Lopšelio-darželio direktoriui;
- teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
- pasirenka Lopšelio-darželio veiklos įsivertinimo sritis, metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
- svarsto Lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus.
Mokytojų taryba (lopšelio-darželio savivaldos institucija pagrindiniams pedagogų profesiniams bei ugdymo klausimams spręsti)
Mokytojų tarybos sudėtis:
- mokytojų tarybos pirmininkė – Inga Kutelienė, lopšelio-darželio direktorė.
- nariai – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, pagalbos vaikui specialistai, meninio ugdymo mokytojai.
Mokytojų tarybos funkcijos:
- formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;
- svarsto Lopšelio-darželio veiklos planą, strateginį planą, analizuoja ikimokyklinio ugdymo programų parengimo ir įgyvendinimo, vaikų brandumo mokyklai klausimus;
- teikia Lopšelio-darželio direktorei, mokytojų atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;
- svarsto vaikų sveikatos, saugios veiklos, ugdymo(si), specialiojo ugdymo(si), poilsio ir mitybos klausimus;
- inicijuoja inovacijų paiešką, patirties sklaidą, Lopšelio-darželio kaitos procesus;
- sprendžia kitus mokytojų profesinius ir bendruosius ugdymo klausimus;
- svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais.
Metodinė taryba
Metodinė taryba – tai veikianti Kretingos lopšelio-darželio „Žilvitis“ pedagogų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti įstaigos metodinę veiklą. Tarybos tikslas – gerinti ir tobulinti pedagogų ir lopšelio-darželio vadovų profesinę kompetenciją, apjungiant jų veiklą pagal turimą patirtį, pomėgius, kompetencijas.
Struktūra, valdymas ir sudarymo principai
Metodinės tarybos sudėtis:
- metodinės tarybos pirmininkė – Birutė Žvinklienė, lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
- nariai – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, pagalbos vaikui specialistai, meninio ugdymo mokytojai.
Metodinės tarybos pagrindinės funkcijos:
- nagrinėti ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus,
- nustatyti metodinės tarybos veiklos prioritetus,
- nagrinėti ugdymo programas, aprobuoti ugdymo teminius planus ir teikti rekomendacijas lopšelio-darželio direktoriui dėl jų tvirtinimo,
- nagrinėti ugdytinių ugdymo sėkmingumą ir jų pasiekimus,
- konsultuoti dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų,
- prireikus vertinti mokytojų metodinius darbus bei mokytojų praktinę veiklą,
- inicijuoti pedagogų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą,
- teikti siūlymus veiklos organizavimo klausimais lopšelio-darželio tarybai, direktoriui, rajono ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, specialiojo ugdymo metodiniams būreliams.