ILGALAIKIO PREVENCINIO PROJEKTO ,,ŽAIDIMAI MOKO“ REFLEKSIJA

ILGALAIKIO PREVENCINIO PROJEKTO ,,ŽAIDIMAI MOKO“ REFLEKSIJA

Nuo spalio 1 dienos iki balandžio 30 dienos tęsėsi dalyvavimas respublikiniame ilgalaikiame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“, kurį vykdė auklėtojos Danutė Terleckienė, Virginija Mockuvienė ir logopedė Giedra Kaubrienė. Projekto tikslas – žaidimų pagalba lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą, tikslinti  ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius. Šie gebėjimai būtini parengiant vaiką skaitymo ir rašymo procesams, raidžių ir skaitmenų  grafiniam suvokimui. Projekto organizatorius – Kelmės rajono pedagoginė psichologinė tarnyba. Nuveikta labai daug, tad apžvelgsime, kaip sekėsi, kokios temos buvo liečiamos. Čia nebuvo jokių švenčių, parodomųjų renginių. Norint išvengti sunkumų, rengiantis mokyklai, reikalinga stimuliuoti pažinimo procesų raidą specialiomis užduotimis, kurios gali būti integruojamos į bet kokią vaikų veiklą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje. Vaikai atliko praktines užduotis (parengtas projekto organizatorių), žaidimus, kurių metu įsisavino naujas sąvokas, įgijo naujų gebėjimų ir įgūdžių.

LENGVAI IR GREITAI ĮSISAVINTOS TEMOS, SĄVOKOS:

Aukštai, žemai, ilgas, trumpas, vienodi;

Vardo pirmoji raidė. Pirmyn – atgal;

 Vardo kopijavimas. Figūros . Skritulys (apvalus), keturkampis, trikampis;

Lengvai įsisavino prielinksnius  – VIRŠ, UŽ, ANT, Į, PO;

Savaitės dienos. Kelintiniai skaitvardžiai;

Sąvokas ,,didžiausias“,  ,,mažiausias“ vaikai žinojo iš karto ir užduotis atliko teisingai;

Vaikai greitai įsisavino ir paros dalis, bei suprato, kad jų sekos pakeisti negalima. Suprato, kad kiekviena paros dalis turi savo laiką, pasisveikinimo žodelius, darbus. Labai patiko žaidimas ,,Paros dalys” – šokinėti iš lanko į lanką, kurie sunumeruoti 1, 2, 3, 4 ir sakyti  – rytas, diena…

Vaikai gerai žino metų laikus bei jiems būdingus požymius;

Daugumai vaikų visiškai neblogai sekėsi kopijuoti žodžius iš knygelių, žurnalų;

Prieveiksmiai: greitai, lėtai tyliai…;

Susidomėję vaikai atliko užduotį  ,,Į kokią geometrinę figūrą panašu?”.

Daiktų seką pratęsti be klaidų.

TEMOS, KURIOMS ĮSISAVINTI REIKĖJO NUOLATINIO KARTOJIMO, SUNKESNĖS:

Kairė – dešinė, kairėn – dešinėn;

Formų kartojimas. Sunkiai sekėsi rodyklių rašymas (pasakant kryptį);

Mokantis prielinksnius sunkiau sekėsi atlikti praktinę užduotį prielinksniui tarp mokyti. Sunkiai vaikams sekėsi atlikti užduotis prielinksniams šalia, virš, figūrų pavadinimams įtvirtinti;

Sudėtinga vaikams buvo įsisavinti sąvokas pirmas, paskutinis. Tai parodė ir atliktas testukas.

Daugumai vaikų sunki užduotis buvo individualus darbas tema ,,Paros dalys“;

Daugumai vaikų sunkiau sekėsi pasakyti žodžiu, kur jie klijuoja paveikslėlį.

 

Logopedė Giedra Kaubrienė, auklėtojos Danutė Terleckienė, Virginija Mockuvienė

 

Close Menu